Siparişler
Yeni Siparişler alanında e-ticaret sitenizden ve pazaryerlerindeki mağazalarınızdan gelen son siparişleri görebilirsiniz.
İlgili alanda yer alan Platform alanında siparişinizin hangi pazaryerinden geldiği renkli olarak gösterilmektedir.
Gelen siparişe ait detayları görebilir ve siparişinizi onaylama işlemini bu ekran üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.
Sipariş Detayları
İlgili sayfada sipariş hizasında sağ kısımda yer alan göz ikonlu butona tıklayarak siparişe ait tüm detayları görebileceğimiz ekrana geçiş yapıyoruz.
Açılan ekranda sipariş detayları ile ilgili alanları düzenleyebilmemiz için Düzenle butonları yer almaktadır.
Ekranın alt kısmında ise fatura, fiş, kargo fişi ve e-fatura gibi faturalandırma ve yazdırma işlemleri için kullanılacak olan butonlarımız yer almaktadır.
Sipariş Onaylama
Sipariş onaylama işlemi eğer sipariş pazaryerinden gelmiş ise pazaryeri mağazanzda da siparişi onaylayacaktır. Onaylanan siparişler Hazırlanan Siparişler sekmesine taşınacaktır.
Sipariş İptal
Sipariş iptal etme işlemi eğer sipariş pazaryerinden gelmiş ise pazaryeri mağazanzda da siparişi iptal edecektir.
Yeni Siparişler sekmesinde onaylanan siparişlerin taşındığı alandır.
Hazırlanan Siparişler menüsüne taşınmış olan siparişlerde sipariş detayı aşağıdaki görselde olduğu gibi görünecektir.
Üst ksıımdaki Ürün No (ID) yazan alana siparişe eklemek istediğiniz ürün varsa eğer ürüne ait ID'yi yazarak ürünü ilgili sipariş içeriğine ekleyebilirsiniz. Önceden oluşturulan ve kullanılmak istenilen bir Hediye Çeki var ise hediye çekine ait kodu yazarak siparişte kullanabilirsiniz.
Kargo Kodu
Sipariş detayında eğer e-ticaret siteniz için Kargo API Entegrasyonu sağlamışsanız ilgili alanda kargo firmasından kargo kodu sipariş detayında görünecektir.
Sipariş eğer pazaryerlerinden geliyorsa pazaryerlerinin kampanyalı kargo kodları sipariş detayında aşağıdaki gibi görünecektir.
Siparişi Kargolama
Sipariş detayındaki Siparişi Kargola butonuna tıkladıktan sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir.
Bu ekran e-ticaret sitenizden aldığınız siparişlerde görünecek ve ekranda iki sekme bulunacaktır.
API ile Kargola ve Manuel Kargola seçeneklerinin olduğu bu ekranda eğer e-ticaret siteniz için önceden bir kargo firması ile API entegrasyonu sağlamışsanız API ile Kargola seçeneği ile ilgili kargo firmasını seçerek Kargola butonuna tıkladığınız zaman sipariş için kargo kodu otomatik olarak ürünlere ait desi bilgisi üzerinden kargo firması aracılığı ile oluşturulacaktır.
Eğer API entegrasyonunuz yoksa ve kargoyu kargo şubesine teslim ettikten sonra kargo kodunu sisteme girecekseniz Manuel Kargola seçeneğini seçin ve Kargo Takip Numarasını girdikten sonra Kargola butonuna tıklayınız.
e-Fatura Oluşturma
Sipariş detayında alt kısımda yer alan e-Fatura butonuna tıklayarak siparişi faturalandırabilirsiniz.Resmileştirilmemiş faturalarda X (kırmızı) yer alır. Resmileştirilmiş faturalar ise yeşil tik ikonu ile görünecektir.
Siparişi kargolamadan önce eğer e-faturayı oluşturma işlemini yapmak isterseniz eğer aşağıdaki gibi bir ekran ile karşılaşacaksınız. Bu ekranda öncelikle siparişi kargolama tarihinizi belirtmeniz gerekecektir.
Gönder butonuna tıkladıktan sonra e-Faturanız oluşturulacaktır.
e-Fatura oluşturma işlemi ortalama 1 dk kadar sürmekte olup e-Faturanuz bu sürenin sonunda hazırlanmış olacaktır. İlgili siparişin detayından e-Fatura butonuna tekrar tıklayarak siparişe ait e-Faturayı PDF olarak görebilir, yazdırabilir ve indirebilirsiniz.
Matbu Fatura Yazdırma
Sipariş Detayındaki Fatura butonuna tıklayarak daha önce Fatura Fiş Tasarımları alanından oluşturmuş olduğunuz fatura şablonunuza göre sipariş için matbu faturanızı yazdırabilirsiniz.
Fiş Yazdırma
Sipariş Detayındaki Fiş butonuna tıklayarak daha önce Fatura Fiş Tasarımları alanından oluşturmuş olduğunuz fiş şablonunuza göre sipariş için matbu fişi yazdırabilirsiniz.
Hazırlanan Siparişler bölümünde siparişi kargoladıktan sonra sipariş Kargolanan Siparişler sekmesine taşınacaktır.
Kargolanan Siparişler sayfasında aşağıdaki gibi e-ticaret ve pazaryerlerinden gelen siparişleriniz listelenecektir.
İlgili ekranda eğer kargo müşteriye teslim edilmiş ise siparişlerin sağ kısımlarında yer alan Teslim Et butonuna tıklayarak ilgili siparişin tüm işlemlerini artık tamamlamış olursunuz.
Önemli Notlar
Kargolanan siparişler hakkında önemli notlar:
- Eğer sipariş e-ticaret sitenizden gelmiş bir sipariş ise Kargolanan Siparişler sekmesinde siparişi eğer müşteri iade etmiş veya almamış ise siparişi iptal edebilirsiniz.
- Eğer sipariş pazaryerinden gelmiş bir sipariş ise Kargolanan Siparişler sekmesinde siparişi iptal edemezsiniz. İptal/iade işlemi pazaryeri firması üzerinden ilerlemektedir.
Siparişinizi teslim edildi olarak işaretledikten sonra siparişinizin taşınacağı ekrandır.
Teslim Edilen Siparişler ekranı sipariş ekranlarındaki son basamak olup tamamlanan tüm siparişler bu ekranda kayıtlı olarak kalır.
Önemli Notlar
Eğer siparişiniz e-ticaret sitenizden aldığınız bir sipariş ise Teslim Edilen Siparişler ekranında iptal butonu görebilirsiniz. Siparişiniz eğer pazaryerinden gelen bir sipariş ise iptal/iade işlemlerinin ilgili pazaryeri firması üzerinden yürütüleceğini unutmayınız.
Siparişlerinize ait iptal/iade talepleri İptal/İade Talepleri ekranında görünecektir.
Bu ekranda yer alan bilgiler doğrultusunda iptal/iade işlemlerinizi sağlayabilirsiniz.
İptal edilen siparişler İptal Edilenler ekranına taşınacaktır.
Önemli Notlar
Bu ekranda pazaryerleri için işlem yapılmamaktadır. Pazaryeri iptal/iade işlemleri için aksiyonları pazaryerine ait satıcı panelinizden sağlamanız gerekir.
Yalnızca e-ticaret siparişleriniz için işlemler yapılabilmektedir.